Opnieuw is het alleen de camera die alles registreert.
Zijn handen die sturen, zijn oog dat beslist,
dezelfde afstand die de schrijver hanteert, de veilige
afstand, de niets ontziende afstand,
de terugtrekkende beweging terwijl tegelijkertijd de
hele wereld binnenkomt. Dan zijn er thuis
de beelden, eerst ruw en eindeloos lang, dan na weken
of maanden zelfs een eerste compilatie,
meekijken met zijn conclusie, commentaar geven alsof
we naast hem huppelden en de tas mochten
dragen waarin de boterhammen met pindakaas misschien
wel het belangrijkste waren. Dan zijn er een,
twee, drie versies, een vierde volgt, tijdloos, een grapje
bij het laatste beeld en verlangen naar het volgende.
Reacties door alja
vaak ongewild
dank Frank
het verkeerde perkje
bij alles dat W. vertelt, zegt hij 'maak daar maar ...
hoe lief tegelijkertijd
dank Leonore
de 2e column voor de site van Pom Wolff
Hij is er nog, speelt piano en leest! Dank voor ...
mijn veiligheid
ik houd in alle opzichten meer van het suggestieve, x