Waarom moet ik met dit weer toch altijd denken aan die ene
man die op blote voeten en zijn spierwit overhemd
iets te ver losgeknoopt vanuit zijn dampende bolide zich in mijn
koel waterhuis verstopte? Die vervolgens
in de nacht weer wegsloop omdat dan de wagen afgekoeld was
en zijn opwinding en de nacht zelf en in de
eerste bocht zijn sigaretten rolde en mij een bericht stuurde van
heimwee en volgende keer terwijl ik, zoals ik
beloofd had, een schuldeloze droom droomde waarin hij voor altijd
daar liggen zou. Waarom voel ik nog de warmte uit
dat overhemd en hoe hij even rilde als ik mijn handen vanuit de
kraag liet glijden naar beneden, hij dan mijn
polsen pakte alsof hij nog iets uitstellen kon, naar boven keek en
lachte en ik me draaide en losmaakte en dan op de knieën ging?
Reacties door alja
vaak ongewild
dank Frank
het verkeerde perkje
bij alles dat W. vertelt, zegt hij 'maak daar maar ...
hoe lief tegelijkertijd
dank Leonore
de 2e column voor de site van Pom Wolff
Hij is er nog, speelt piano en leest! Dank voor ...
mijn veiligheid
ik houd in alle opzichten meer van het suggestieve, x