Dit keer blijft hij hangen bij de foto’s in mijn werkkamer en
wijst, wie was dit en waarom daar, met hoe velen
waren wij, wie mist er, wat betekent dat beeld voor mij en
noemt hij lachende monden breed, gelijkenissen
overbodig, ordening van geen belang, kunst ondergeschikt, de
ruimte te klein voor twee personen. Hij zwaait
zijn handen zo dat ik elke keer even buk terwijl ik meekijk en
de perioden in elkaar laat vloeien alsof ik
film nu, een camera nog op mijn schouder, langzaam draaiend
in zijn beweging. Bij hem ligt alles op
de grond, de muren onzichtbaar door stapels boeken die trillend
leunen tegen de stilte, het licht in
vuile strepen geel, een geur van vochtige aarde en bederf tussen
de bladen waardoor de lens beslaat.
Reacties door alja
vaak ongewild
dank Frank
het verkeerde perkje
bij alles dat W. vertelt, zegt hij 'maak daar maar ...
hoe lief tegelijkertijd
dank Leonore
de 2e column voor de site van Pom Wolff
Hij is er nog, speelt piano en leest! Dank voor ...
mijn veiligheid
ik houd in alle opzichten meer van het suggestieve, x