Hij vergelijkt zich met een musicus die zijn
strijkinstrument onderhoudt en koestert en
zorgvuldig onder zijn kin legt,
dagelijks stemt en met de tonen verleidt, de
luisteraar dienstbaar, de compositie verplicht,
de oefening meester. Hij bedoelt:
er zijn omstandigheden die je moet scheppen,
naar je hand moet zetten, vervolgens moet
uitbuiten en bij dit alles moet je
heel erg je best doen. Het helpt niet aarzelend
te doen over je talenten, disciplines of werkwijze
en sowieso is tijdverlies kwalijk.
Dat heb jij toch ook, zegt hij, maar ik zit hier
niet eens rechtop en vouw de ene hand om de
nog warme koffie en de ander om
haar spinnend poezenvel en kijk door de ramen
waar de ene buurman een slurf vanuit een gele
wachtende auto zijn pad opduwt en
een andere in cadans iets hamert wat verdacht
veel lijkt op de wetten van Mozes, stenen waarin
tekens onleesbaar bleken.
Reacties door alja
vaak ongewild
dank Frank
het verkeerde perkje
bij alles dat W. vertelt, zegt hij 'maak daar maar ...
hoe lief tegelijkertijd
dank Leonore
de 2e column voor de site van Pom Wolff
Hij is er nog, speelt piano en leest! Dank voor ...
mijn veiligheid
ik houd in alle opzichten meer van het suggestieve, x